Veel gestelde vragen (FAQ)

 

FAQ’S ONEDR

Mis je onderwerpen in deze FAQ’s of heb je aanvullende vragen? Neem dan contact met ons op, want wij helpen je ontzettend graag.

Deze FAQ’s van ONEDR gaan over onderstaande onderwerpen:

 

Bestellen en levering

Wat is de status van mijn bestelling?
Je ontvangt een track- en trace code als je bestelling wordt verstuurd, via de e-mail. Daarmee kan je de verzendstatus van je bestelling inzien. Houd er wel rekening mee dat de track- en trace code pas werkt aan het einde van de dag, als je bestelling wordt verstuurd.
 
Worden er kosten in rekening gebracht voor de verzending?
Voor bestellingen onder de € 50,- worden er verzendkosten in rekening gebracht. De kosten kunnen per land verschillen en deze kan je terugvinden op deze pagina.
 
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Bestellingen vóór 22:00 uur worden dezelfde dag nog verwerkt en ontvang je doorgaans de volgende dag in huis.
 
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij de levering van mijn bestelling?
In Nederland versturen wij al onze pakketten met Postnl. Mocht Postnl er niet in slagen het pakket bij je thuis af te leveren dan kun je in de track en trace zien wat er met je pakket is gebeurd. 
 
Sturen jullie ook deelleveringen, als een artikel uit mijn bestelling niet op voorraad is, maar de rest wel?
Onedr verstuurt bij voorkeur geen deelleveringen, omdat dan vaker transport nodig is en dat werkt tegen de duurzaamheid die wij nastreven. Wil je desalniettemin toch alvast de artikelen ontvangen die wel op voorraad zijn, neem dan contact op met [email protected]
 
Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
Zodra een bestelling geplaatst en betaald is, kan het winkelmandje niet meer veranderd worden. Een adreswijziging of annuleren kan soms nog wel. Je kan de klantenservice bellen om te kijken wat er nog mogelijk is. Mailen kan ook, via [email protected], maar bellen is sneller. 
 
Mijn Track and Trace zegt dat het pakketje geleverd is, maar ik heb niks ontvangen?
Vervelend om te horen! Helaas merken wij dat dit wel vaker voorkomt, zeker tijdens drukke periodes bij de bezorgdiensten. We vragen je graag om twee dagen extra af te wachten. Vaak zien we dat jouw pakketje alsnog geleverd wordt!
 
Ik heb de bezorger gemist. Wat nu?
Geen zorgen! Dit kan gebeuren, en dat weet ook de bezorgdienst. Indien jij op jouw account specifieke bezorgvoorkeuren hebt ingevuld, zullen ze deze opvolgen. Is dit niet het geval? Dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk jouw pakketje afgeven bij een ophaalpunt bij je in de buurt. Eventueel kunnen ze ook jouw pakketje afgeven aan jouw buren, of kan het zijn dat ze de volgende dag opnieuw het pakketje proberen uit te leveren. Zie je op jouw track & trace staan dat het pakketje retour gaat naar ons? Neem dan even contact op met onze klantenservice, en dan kijken we graag met je mee voor een oplossing!
 
 
Retouren en terugbetaling
 
Hoe werkt het bij Onedr met retouren?
Alles over retouren vind je op deze pagina: https://onedr.nl/retourneren
 
Moet ik verzendkosten betalen voor ruilen of retourneren van producten?
De kosten van het retour sturen zijn voor rekening van de klant, de door ons te versturen omgeruilde artikelen namen wij voor onze rekening.
 
Hoe snel ontvang ik mijn terugbetaling?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
 
 
Garantie
 
Geeft ONEDR ook garantie op de aankopen?
Jazeker, ONEDR geeft een jaar fabrieksgarantie. Uiteraard zijn daar wel voorwaarden aan verbonden. Alles over onze garantie hier.
 
Wat als mijn product kapot gaat of beschadigd is?
Als je iets van ons hebt ontvangen dat kapot is, horen we dat graag zo snel mogelijk. Ook als je product na ontvangst buiten jouw schuld om binnen de garantietermijn van 1 jaar stuk is gegaan, mag je contact opnemen met de klantenservice. Afhankelijk van het artikel en de aard van de schade, zullen we de reparatiekosten vergoeden of een nieuw product sturen. Lees onze garantievoorwaarden in de Algemene Voorwaarden. De garantie van 1 jaar staat los van de wettelijke garantie. 
 
 
Contact
 
Hoe kom ik in contact met ONEDR?
Telefoon: 06-51354176
 
Hebben jullie een showroom?
Nee, we hebben geen showroom, maar wij verwachten dat onze schoenen snel te zien zijn op het straatbeeld. 
 
Waarom hebben jullie geen showroom?
ONEDR maakt artikelen van de allerhoogste kwaliteit. Dat betekent dat wij duurdere materialen gebruiken en tevens duurdere fabrieken, die bovendien niet in lagelonenlanden zijn gevestigd, maar in Europa. Daarom willen wij de kosten verder zo laag mogelijk houden, zodat de artikelen van ONEDR voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar blijven.
 
 
Klachten
 
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Neem in geval van problemen altijd contact op met de [email protected]. Wij gaan je dan zo goed mogelijk proberen te helpen.

Als je klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kun je een formele klachtenprocedure starten door je klacht schriftelijk in te dienen bij ONEDR.

In dat geval stuur je de klacht onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en klantnummer of bestelnummer naar:

ONEDR, Schutsboom 58, 5706 KH Helmond

Zodra we de brief hebben ontvangen gaan wij ermee aan de slag. Een inhoudelijke reactie op je klacht ontvang je, telefonisch of via e-mail, binnen uiterlijk 14 kalenderdagen na ontvangst, echter zullen wij ons uiterste best doen om dit binnen 2 werkdagen te realiseren.

 

Duurzaamheid en arbeidsomstandigheden

Hoe duurzaam is ONEDR?
Alle artikelen van ONEDR worden in Europa (Italie en Portugal) gemaakt, zodat onze carbon footprint zo gering mogelijk is. Uiteraard onder goede arbeidsomstandigheden. Meer over onze duurzaamheidsmissie vind je hier: https://onedr.nl/duurzaamheid
 
Hoe zit het met de arbeidsomstandigheden?
De artikelen van ONEDR worden geproduceerd in Europa, waar streng op arbeidsomstandigheden wordt gecontroleerd. Daarom zijn geen separate certificaten voor deze artikelen aangevraagd. Daarnaast hebben wij bij de start van ONEDR zelf fabrieken bezocht, zoals in Portugal en weten wij door onze lange ervaring in de schoenewereld, welke arbeidsomstandigheden acceptabel zijn.
 
Hoe worden jullie artikelen vervoerd?
Omdat alle artikelen uit Europa afkomstig zijn, wordt niets vervoerd per vliegtuig of per containerschip, maar arriveren per truck bij ons, dus over de weg. Dat zijn relatief korte afstanden, want allemaal binnen hetzelfde continent, waardoor onze CO2 footprint beperkt is. Het vervoer naar de klant gaat via Postnl. Wij werken aan ophaalpunten, om de vervoersbewegingen zoveel mogelijk te beperken. 
 
 
Schoonmaken
 
 
Het gebruik van Cookies
  1. Op de site van ONDER worden cookies gebruikt. Dat is een klein bestand dat verstuurd wordt door een Internetserver en dat zich op de vaste schijf van je computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte Internetsite en bevat een aantal gegevens over dit bezoek. Bij elk bezoek aan onze website herkent onze webserver automatisch alleen je domeinnaam en niet je e-mailadres.

  2. De informatie wordt alleen door ons intern gebruikt en wordt dus niet doorgegeven aan derden, zoals andere organisaties voor commerciële doeleinden. Deze informatie wordt gebruikt om:
  • je op de hoogte te stellen van updates van onze site
  • je later te contacteren voor marketingdoeleinden
  • de inhoud van onze website te verbeteren

Bij een bezoek aan onze website bewaren wij:

  • je domeinnaam als je een bezoek brengt aan onze webpagina
  • je e-mailadres als je boodschappen/vragen plaatst op deze website
  • je e-mailadres als je dit aan ons communiceert
  • alle informatie die je vrijwillig verstrekt hebt (bijvoorbeeld onderzoeksinformatie en/of site-registratie)

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze ook voorleggen aan het Europese online geschillenplatform ODR (ec.europa.eu/consumers/odr).